En av 500

|

Nu har det gått 48 timmar sen vi kom till Camp Northern Lights. Jag heter Fredrik Rostov och är plutonchef för transport, kok och sambandsgruppen.

Jag är också kvartermästare vilket innebär att jag har ansvaret för att allt ska fungerar så bra som möjligt med boende, och andra bekvämligheter på campen. En stor uppgift är även att förbereda alla besök, i år har det hittills varit 7 000 gästnätter.

Idag har har jag haft fullt upp med att lära mig alla rutiner från min företrädare. Jag kan dock glädja er som inte ännu kommit ner att vi får en ännu bättre camp än den som FS 17 tog över. De flesta kommer att bo två och två i varje bostadscontainer vilket är en förbättring.

/Kapten Fredrik Rostov

12 kommentarer:

En syster sa...

Varför så många gästnätter? Vilka är det som brukar besöka?

Jenny sa...

Hoppas på att jag snart får åka och göra en insats också. Stort lycka till!

Anonym sa...

Härligt att se dig kapten... lycka till där nere. Hälsa G.
-Från en som studerar på LedR

1142 FS17 sa...

Rostov for president!

Nilla sa...

Härligt att se dej Fredrik..Låter som om ni har fullt upp.Ta hand om er..Hälsa p kram

Kn Rostov sa...

De som övernattar kan vara allt från personer som tillfälligt genomför underhåll och service på campen, till soldater från andra nationer, politiker, reportrar och högre officerare från Sverige.

Om man delar antalet nätter med årets dagar så är det i medeltal 20 personer per natt som gästar oss.

/Kn Rostov

Anonym sa...

Ni gör ett kanon jobb

Önsta-mamman sa...

Att få se bilder och få info. är som balsam för själen.Speciellt om det är på "mina" hjältar.Jag beundrar HELA FS,18 för att NI åtagit Er uppdraget. kram

Anonym sa...

Tack för intressant info Fredrik, låter mycket 20 personer per natt, har ni några som är speciellt deligerade till att ta hand om besökare?
En liten svensk anhörig skulle väl inte släppas in?
soldatmamma.blogspot.com

Hustomtarna :) sa...

Hej! Kul att få så ett bekant ansikte i bloggen. Förresten Fredrik, vi har löst signalproblemet med TV´n. Vi sålde den (fick en rätt bra slant) och köpte en gammal hederlig tjock-TV! Prima! Fick till och med en del pengar över till annat, då vi även fumderar på att måla om lite. :)
Hoppas ni har det bra där nere.
Kram från era husvakter P och E.
Ps. Oroa er inte, vi fixar biffen!

Per Karlsson sa...

Ser bra ut Fredrik.

Lycka till nu!

Anonym sa...

Kul att läsa om dig Fredrik. Fortsätt göra ett bra jobb och sköt om dig. /Rauma

Skicka en kommentar