Första två dagarna på campen

|
Idag anlände fler kollegor från Sverige, det blev många trevliga möten med kamrater som vi inte träffat på några veckor.

Vi som kom hit igår har redan blivit bekanta med campen och uppdaterade på det senaste i insatsområdet. Mottagande har varit jättebra och nu börjar vi att jobba parallellt med våra företrädare, för att lära så mycket som möjligt av dom innan de reser hem.

Ett stående inslag den första tiden är att genomföra en "camp walk", vilket innebär att vi blev rundvisade så vi snabbt ska lära oss att hitta på campen.

Kvartermästaren visar runt och ger oss praktiska tips om olika funktioner på campen.

- Här finns det mesta ni kan behöva, senaste tillskottet är en bankomat!

Dagens nyanlända skriver sin namnskylt inför fotograferingen för ID-kort.

Och sen var det bara att titta in i kameran!

9 kommentarer:

Pers Anna sa...

Jättebra jobb med bloggen! Jag följer den varje dag. Keep up the good work!

Mamma Anne sa...

Ja jag håller med det är jättebra att få se vad som händer=))

syster Anita sa...

Kul att se dig skriva namnskylt Ann-Britt!
Ska bli intressant att följa arbetet därborta.

Anonym sa...

Hejsan på er. Just nu har vi -15 grader kallt, här uppe i Norrbotten. Många hälsningar till er alla.

mö sa...

Hur har OMLT det? Finns det bilder?

Lena sa...

Har redan börjat läsa bloggen. kommer att följa den varje dag. Våran grabb åker på tisdag.Jag är stolt över honom, samtidigt mycket orolig.

Lena

Lena sa...

Jag undrar hur det går för er föräldrar som har era killar och tjejer i området.Hur ofta hör de av sig? Känner ni er oroliga varje dag hemma? Vår grabb åker på tisdag.
Lena

Anonym sa...

Blev glad när jag såg på bloggen att grabbarna och tjejerna kommit fram. Ta hand om Er.En som saknar sin son oerhört mycket.

Mamma MU sa...

Tiden kommer att gå fort! Har kontakt med min dotter så ofta det bara går. Klart jag längtar. Kram från Mamma MU

Skicka en kommentar