Välkommen FS 19

|
Ankomstprogrammet har börjat, nycklar signeras av de nyanlända.

För en liten stund sedan kom första enheten ur FS 19 till Camp Northern Lights! Det innebär att överlämning nu kommer att påbörjas till våra efterträdare.

Kapten Rostov visar den nya enheten tillrätta på campen.

Precis som för oss blir det många intryck och mycket att sätta sig in i första tiden. Efter en kort genomgång på flaggplan var det dags att bege sig till boendet.

Enligt kvartermästere kapten Rostov är allt ordnat till 99% enligt de önskemål FS 19 haft för sin förläggning. Den % som fattas är beroende på ombyggnation av vissa delar på campen.

Temperaturer att vänja sig vid de närmsta dagarna:
Torsdag +33 --> Fredag +35 --> Lördag +32


Leif Larsson, ställföreträdande chef personalsektionen

Tre frågor till Leif Larsson FS 19

Hur gick resan till insatsområdet?
Den gick utmärkt bra, direktflyg gjorde att vi snabbt var på plats utan några förseningar.

Hur känns det att vara på plats?
Det är riktigt skönt vara här, även om jag redan jobbat här några veckor under mars/april då jag förberedde vissa delar för FS 19.

Vad ser du fram emot nu?
Att komma på plats och sedan börja jobba.


Relaterad information

Läs mer om kvartermästaren på FS 18

14 kommentarer:

Anonym sa...

Stort lycka till vill jag önska er i FS19! Hoppas ni är taggade. Er insats är viktig.
Kramar från en flickvän till soldat i FS18.

Anonym sa...

Ett stort LYCKA TILL! Till alla er i FS19. Önskar er allt väl. Vet att ni fortsätter i samma anda som FS18!
Hälsningar till min väninna Yvonnes son Rasmus och önskar honom lycka till! Var rädd om dej och tänk på din mamma!

/Britt-Marie, soldatmamma, BQ

Anonym sa...

Fs18/ Mikael B. Snart har du/kamraterna gjort ert jobb och nästa misson tar över för att fortsätta till att göra världen bättre.

Saknar dig många tankar till dig....Mia/ Viktor

Anonym sa...

Lycka till FS 19!

sebastian sa...

Lycka till allihopa!

/stolt son

Nära och kära sa...

Alla lycka till er som nu kommit ner på FS 19, och krya på dig Stefan, M

Mamma Ingela sa...

Lycka till FS 19. Det ni kommer att göra där nere med eran insatts betyder så mycket. Så känn er stolta över det ni kommer att utföra.
Var rädd om er och om varandra.

Kram mamma Ingela

Björn Pettersson sa...

Till er all i FS19.

Som far till en officer i FS19 vill jag jag förmedla en kort historia från min egen period i försvaret som officer i i ubåtsvapnet.

När jag mönstrade på min första ubåt så hade fatygschefen en genomgång med besättningen och avslutade med ett tydligt budskap. Ombord på detta fartyg gäller följande från och med nu.
" EN FÖR ALLA ALLA FÖR EN" vilket betyder att alla ombord är lika viktiga och ställer upp för varandra oaktat vad som händer. Dom orden skapade ett ömsesidigt förtroende ombord som var av stort värde i många situationer.

Dessa ord vill jag skicka till er ALLA i FS19 och hoppas det kan vägleda och skapa trygghet i ert viktiga arbete under er mission.

Önskar er all välgång under missionen och ser fram emot att få genom denna blogg en löpande inblick i ert arbete.

Björn

Önstamamman sa...

Jag vill önska FS 19 LYCKA TILL hoppas ni får en "bra" mission.
Vill samtidigt säga HEJ till Fredrik,vi ses snart!

Anonym sa...

Vi önskar FS19 LYCKA TILL med sin mission.

Ni kommer också att göra skillnad, och vi kommer att följa er på er blogg.

Karlssons i Kungälv

Anonym sa...

Vad har hänt med FS19's blog den är inte uppdaterad sedan 28 april! Och det borde varit en del att rapportera om.

Anonym sa...

Ta hand om er nu allihopa!!! Ni gör ett grymt jobb. FS19, hoppas ni kommer trivas!
/En syster till FS19

Anonym sa...

Var rädd om dej Tisse, och ta inga onödiga risker / Mor

Anonym sa...

Önskar att du får det gört som du har tänkt och tränat dig för. Jag är så stolt över dig.
Älskar dig!!

Garibovic
31 maj 2010

Skicka en kommentar