Medaljceremoni i Sar-e-Pol

|
Natomedaljen

Som ni kunnat läsa om här tidigare så tilldelas vi soldater en medalj efter att ha tjänstgjort minst 30 dagar i missionsområdet.

En solig dag fick vi besök av Chief of Staff här ute på PO:t och han utdelade då medaljer även till oss. Det kändes stämningsfullt och högtidligt att ställa upp på gårdsplanen och lyssna till överstelöjtnant Gustaf Wallerfelts tal.



Ibland kan det kännas som om varje dag är den andra lik i missionsområdet. Sådana här saker bryter av lite är mycket välkommet och ger ny energi.

På kvällen hade kockis förberett en trerätters middag för att fira medaljen och jag kan avslöja så mycket som att ingen behövde gå från bordet missnöjd…

Vill du veta mer om Natomedaljen klicka här>


På återseende! //PO Sar-e -Pol

10 kommentarer:

Stina sa...

Well done!! Hurra för lite bilder från SeP.
Nu går det undan. Ses på nästa medaljceremoni :)

Kramar till David!

M Gustavson sa...

Idag vill vi hurra och gratulera våran Macke Y på 23 års dagen!!!! Vi tänker på dej och firar och hoppas det finns en bit tårta till dej på campen. Nu åkervi strax upp till Stockholm för att vara med på anhörigträffen kl 14. Var rädda om er önskar alla i Kvillinge.

Anonym sa...

Jakob, oj vad roligt att få se dig på bild! Här hemma sitter två mycket stolta, rörda och berörda föräldrar!
I går kväll var vi på P4 i Skövde för anhöriginformation. En bilresa upp genom ett vackert Småland och Västgötland i vårskrud.
Mycket bra information genomförd av två ambitösa och kunniga kollegor till er. Far och mor från Vetlanda.

M Gustavsson sa...

Varmt tack för anhörigträffen på Karlberg igår, 17 april! Vi gläds mycket över den omsorg och värme ni förmedlar till oss genom de här initiativen. De gör stor skillnad! Fortsatt lycka till, var rädda om er alla från Max Y`s familj.

Anonym sa...

Hej!! Nu i deklartionstider vill jag flagga upp för att Ni som gått utbildning och erhållit fria hemresor ska under punkt 8 Avdrag/Tjänst yrka motsvarande belopp. Läs vidare på skatteverket.se /arbete i utlandsstyrkan.
Olofs mamma

Anonym sa...

Ett STORT TACK till er två som höll i Anhörigträffen den 17 april på Karlberg Slott. Den var mycket informativ och intressant! Det känns skönt att också veta att det finns ett liv som veteran efter det att utlandstjänsten är över. Det är viktigt att vara bland kamrater som gjort samma saker.
/Britt-Marie, skyttesoldatmamma, BQ

Carina-Fina sa...

Försvaret har skämt bort mig igen!
Tror att vi inte nog kan uppmärksamma skillnaderna i upplevelser under det halvår som snart passerat. Ju mer vi lär oss hur vi ska handskas med det - desto bättre.
Så tack Anders och din kollega för viktig och informativ kunskap på Karlberg i lördags.

http://soldatmamma.blogspot.com

Anonym sa...

Ni är verkligen värda alla medaljer som finns. Känner som om jag var där när jag ser er på bild. Ser fram emot att få närvaro på riktigt i juni. Stolt soldatmamma i Saltsjö-Boo

Bellan sa...

Joakim, vad kul att få se Dig på bild! Jag blir så stolt och saknar Dig jättemycket! /B

Wille Ninja Müller sa...

tjena tunnis (jocke)! hörde att Bellan hade grattat dig för medaljen så jag tyckte att jag också skulle göra det... Grattis!:)
eftersom jag är den jag är så tänkte jag avsluta detta meddelande med en dikt som jag har skrivit själv.
Rosor är röda violer är blå du har gått ner i vikt men lika kramig ändå!
Spark på pungen /William

Skicka en kommentar