Temperaturobservationer i Sar-e-Pol

|
Från Sar-e-Pol bjuder vi på lite olika värmeobservationer… Det har varit en mycket het dag även här ute i provinsen som ni ser.

+40,5 grader

Vi börjar med en toppnotering från vår termometer som sitter vid vår ytterdörr.

+31 grader

Värmen hade inte riktigt lagt sig klockan 16:36.

+170 grader

Och sist men inte minst en liten bild från kockis domäner där temperaturen alltid är hög. Middagen ikväll består av helstekt fläskytterfilé som ni ser.

Hoppas ni fått lite vårväder hemma i Sverige också så ni inte blir alltför avundsjuka på vår värme här nere.

På återseende! /PO Sar-e-Pol

4 kommentarer:

Stina sa...

Då föredrar jag nog + 15 grader och vackra krokus här i Sthlm. Men, ja, lite avundsjuk är jag kanske då... Välkomna hem till den svenska sommaren!

Kram från Stina

Anonym sa...

Skönt med lite värme... ;-) Drick mycket vatten!
Här på östgätaslätten svettas vi inte ännu, men vårvädret är här med solsken och lite kalla nordöstliga vindar! Härligt!
Var rädda om er ni tappra soldater!
Hälsar Britt-Marie, soldatmamma skyttekomp. BQ

Stiinis sa...

Holy cow!!! De var varmt, tror jag föredrar den värmen som var här idag, 13+!
Saknar min mamma som jobbar på posten där nere, Stor kram till henne!

Anonym sa...

Nu när jag tittar riktigt nära känner jag igen armen och klockan. Jag skulle gärna byta vårvärmen i Saltsjö-Boo, -1 - +10 grader, mot er värme för ett par dagar iaf.
Kram till er alla
Familjen i Saltsjö-Boo

Skicka en kommentar