En av 500

|
Jag heter Hans och är sektionschef i staben.
Sektionen består av tre svenska och två
finska medarbetare och kallas G9 och vi
arbetar med civil-militär samverkan.

I praktiken innebär det samverkan med
myndigheter och privatpersoner syftande till
att förbandet skall behålla och helst öka,
sin rörelsefrihet i området.

Det kan till exempel innebära att vi ser till
att en sönderkörd bro repareras, eller stöttar
en by med att förbättra sin skola.

Oftast görs detta på förslag från soldaterna ute på fältet, de är våra ögon och öron.

I Sverige arbetar jag som stabschef för Försvarsmusikcentrum, en tjänst jag haft i några år efter ett långt och trevligt liv vid Södermanlands Regemente.

Jag är gift och bor i Stockholm. På fritiden snickrar jag på det lilla torpet, planen är att bygga ut köket nu i sommar. Jag har ett stort musikintresse, utan att spela något instrument, men jag sjunger lite och tillsammans med vår präst; Kattis, har jag ambitionen att sätta ihop en kör till Valborgsmäss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lämmittää suuresti sydäntäni kun luen tärkeästä työstäsi alueella, SIR!/ your fanclub

annelie sa...

kan ge ett hett tips om att Jocke P i sjukvårdsplutonen ST 81 kan sjunga....här hemma kallas han för "pavarotti" emellanåt...kram från frugan!

Skicka en kommentar