Minnesstund och flaggor åter på hel stång

|
Nu på morgonen hölls en minnesstund i vår matsal, de soldater som inte hade ordinarie tjänst i vakten eller ute i insatsområdet deltog.

Med på minnesstunden fanns också våra kamrater som anlänt till insatsområdet efter sin ledighet.

När minnesstunden var avslutad genomfördes en uppställning på flaggplanen. Flaggorna hissades därefter åter på hel stång.

Minnestund i matsalen.

Gustaf höll ett känsloladdat tal till minne av de stupade.




Flagghissning vid våra minnesstenar.

Flaggorna hissas vid uppställningen på flaggplanen.

3 kommentarer:

Gustav "GuGGe" Nilsson sa...

Det är med djup sorg Vi läser och ser bilder från er. Vi känner en stor maktlöshet och empati för er alla. Vad kan vi göra för att försöka mildra denna sorg, som vi alla känner? För oss hemma i trygga Delsbo är alla ni i FS18 i våra tankar varje vaken stund, Ni är som bror och syster till vår älskade son/bror Albert (DQ) Var rädda om er och sköt om varandra. Vi är otroligt stolta för det krävande arbete ni utför till hjälp för alla Afghaner. Vi högaktar ert mod och insats.
Kram och hälsningar:
Mamma och pappa med familj.

Lena sa...

Vi saknar dig så mycket Linus.
Familjen i Linköping
Mamma, Pappa, Emma, Frida

Anonym sa...

Mina djupaste kondoleanser vill jag skicka till de anhöriga och vänner till de stupade söner av Sverige. Jag tänker på er, och gråter med er, kan bara föreställa mig den sorgen ni känner och bär. Det kommer så nära. Jag tänker också på min egen älskade son Henrik, som har fått gå igenom händelsen. Jag önskar er alla styrka, ni är modiga och vi är stolta över er och det arbete ni utför. Varma tankar tiller alla!
Välkommen hem Henrik, ska bli underbart att få hem dig!
Moa Nygren

Skicka en kommentar