God Jul till alla er!

|
Julen är här och jag vill passa på att skriva några rader till er anhöriga och önska er en skön jul och nyårshelg. I skrivande stund är några av våra kamrater på väg hem till Sverige för att tillbringa ledighet tillsammans med er. Min förhoppning är att ni kommer att få en riktigt bra jul tillsammans.

Jul i insatsområdet
För det stora flertalet blir det jul och nyårsfirande i insatsområdet. Trots att vi jobbar i en skarp insats ska vi så långt det är möjligt ordna julstämning härnere. Följ oss på anhörigbloggen så ska vi se till att ni får se hur vi har det, när vi firar jul på våra olika camper.

Första tiden i Afghanistan
Vi har nu haft ansvaret i tre veckor och de sista enheterna ur FS 17 har precis lämnat oss. Jag är imponerad av hur snabbt förbandet kommit in i arbetet härnere. Vi har redan prövats i skarpa lägen och det har vi klarat ut på ett bra sätt.

Nu gäller det att fortsätta att ligga på framkant hela insatsen, något som överbefälhavaren general Sverker Göranson även tryckte på vid sitt besök för några dagar sedan. Varje operation ska därför planeras noggrant för att minimera de risker som finns i vissa operationer.

Trafiksituationen och vägarna härnere är också en utmaning. Det är därför jag speciellt tagit upp med mina enhetschefer att hela tiden hålla frågan aktuell, så vi inte får egen personal eller andra som skadas i trafiken.

Ett tack till alla som stödjer vår insats!
Jag vill återigen rikta ett stort tack till er anhöriga för allt stöd vi fått från er. Ett speciellt tack även till alla organisationer som stödjer er anhöriga på hemmaplan, ni gör ett viktigt arbete.

När jag läser kommentarer och tar del av besöksstatistik förstår jag att bloggen fyller en viktig funktion för er anhöriga. Fortsätt att besöka oss, vi ska hålla er uppdaterade på vad som händer under vår insats i Afghanistan.

Som avslutning bjuder vi på några bilder från de julhälsningar som skickats till lokaltidningar i Sverige.

God Jul och Gott Nytt År

Christer Tistam, Chef FS 18


Klicka på den gula ikonen och sedan "julhälsning" för att se bilderna i större format och pratbubblan för text.

18 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul till er tillbaka från ett snöstormigt skåne!
Ni gör alla en beundransvärd insats och tack vare bloggen är det lite lättare att föreställa sig hur ni har det!
Hoppas ni lägger upp julhälsningskort från alla som får stanna över julen.

Kram på er

Anonym sa...

Trevlig blogg och bra bilder! Noterade dock att "Västra Götaland" benämns "Uppsala" i bildsviten. Förutsätter att tidningarna i VG fått de rätta bilderna för ev publicering, eller .... *ler*.

Ingela sa...

Hej och en god jul. Jätte kul att få se alla bilder. De värmer ett moders hjärta att få se sin son i bild ska ni veta. Här i Skutskär har vi fått mycke snö att skotta.

Var rädd om er och varandra.
Kram Ingela

Sandra sa...

Helloj, Är duktigt nyfiken på vilka det är som är påväg hem, är det alla som at leave över jul som åker nu? håller tummarna för att det är min soldat som kommer :) Hoppas någon kan ge svar.

Jag och min familj önskar er alla en riktigt bra jul med mycket god mat och kärlek.
/Sandra

Anonym sa...

Ser bra ut Seb, snyggast i klassen. Kul för oss att du tillhör Halland. God jul alla !!!
Vi i Kvibille

smålänningen sa...

saknar hälsning från några smålänningar...jag vet minst två som finns där över julen iaf......kram till er alla och god jul!

Anonym sa...

Tack för julhälsningen och de fina bilderna, kul att se Er alla. Jag är väldigt stolt över Er.
En stor kram från Stockholm i ett snökaos.

Helen sa...

En God Jul önskar vi er alla från ett snöigt Blekinge.
Var rädda om er!

Anonym sa...

Tack för julhälsningarna. Det känns så gott att se er nästan alla, på bilderna. Men det skulle nog kännas extragott för ett mammahjärta att även få se sin yngsta familjemedlem i den fantastiska grupp, som ni bara är. Pojkvän Johan instämmer.
Kram till er alla från ett vitpudrat Vänersborg / mabe

Småland sa...

Jag saknar en i alla fall från Kalmar. Men han brukar smita undan kameran... ;) Men nu får han offra sig för oss anhöriga.. Om inte så önskar jag er en riktigt god jul ändån. Och hoppas på att den förblir fredlig.

Kramar till Alla på FS 18 som blir kvar där nere över julen. Och naturligtvis så önskar jag de som kommer hem på leave en lycklig hemresa, Och god jul!

Anonym sa...

Var är QA killarna?

Lena sa...

Här i Linköping fortsätter snökaoset. Mycket avåkningar på vägarna och många brutna ben.
Men vi har klarat oss. Jag önskar Er en riktigt God Jul. Speciellt till Linus. Det blit en annorlunda jul hemma.
Kram mamma

Sundsvall sa...

Den här bloggen betyder mycket för mig och många andra som anhörig. Kul å se hur ni har det. Bilderna uppskattas verkligen och det är riktigt bra uppdatering hela tiden. Mycket bra jobbat! Jag är inne flera gånger om dan o läser o ser vad som händer, dock är det synd att min kära pojkvän inte har fastnat på ett enda kort sedan han åkte ner, inte ens på västernorrlandskortet. Men jag önskar er alla en mycket God jul och framför allt till Fredrik.Z
Kram Angelica

PAO sa...

Blev fel i någon bildtext, tack för ni tipsade om det, nu är det fixat och sedan är även SKÅNE (stora gruppen) också publicerad.

Anonym sa...

Några gutar har vi sett, men inte alla. Var är ni? Rasmus, Felix mfl. Vi är så STOLTA över er och vill se er i lokaltidningen härhemma. God Jul på er, och till hela FS18! Och tack för denna blogg - Guld värd!
Kramar från Vahgrens mamma

Anonym sa...

Följer bloggen varje dag, så man får veta lite om vad som händer där nere. Här är det kallt, igår morse var det - 27 grader, Just nu är det bara -16 i Sörbyn. Önskar er alla en riktig GOD JUL till er alla, och framför allt till Roger G. Många kramar/ Mamma

Anonym sa...

God Jul Blomman önskar Max

Anonym sa...

God Jul Anders från alla oss som just nu är hos Ceders! Ses snart!

Skicka en kommentar