PO Sar-e-Pol är på plats

|
Överlämning av ansvaret delar av FS 17 och FS 18 uppställda på PO Sar-e-Pol .

Efter många långa veckor på Livgardet är äntligen personalen på PO Sar- e-Pol på plats och operativ. För er som inte vet vad ett PO är så är det ett Provincial Office, alltså ett provinskontor, som ligger i provinsen Sar- e-Pol cirka fyra timmars bilfärd från Mazar e Sharif.

Kim och Daniel två av de som jobbar på vårt PO.

Här arbetar personal som tillhör PO:t samt några MOT (Military Observation Team) från både Sverige och Finland.

Cheferna kom ner en lite före oss andra och välkomnade oss när vi väl anlände. Vi blev även väl mottagna av våra kamrater ur FS 17 som under några intensiva dagar har gett oss en mycket bra överlämning. Alltihopa avslutades med en ceremoni på gårdsplanen där vi tog över ansvaret för PO:t och efter det gick vi i skarp tjänst.

/På återseende, PO Sar-e-Pol

8 kommentarer:

Stina sa...

Vad roligt att få en hälsning från er som inte är på campen också.
Hoppas på lite fler bilder från ert PO.

stolt soldathustru sa...

Är alla på plats nu? Vore kul med lite uppdatering kring projekt som gjorts och om vilka framgångar som FS17 har haft. Vad förväntas av FS18? Och har det gjorts någon skillnad för Afganistans befolkning?

Ingela sa...

Skulle vilja skicka en hälsning till min son Daniel som har namnsdag i dag 11 dec. Grattis även till er andra som också heter Daniel.

Ta vara på er
Ingela

maud gustavsson sa...

Så tacksam för bloggen, den gör verkligen skillnad med alla trevliga inlägg och annan viktig information från er. Tack för svaret på min fråga angående vilket porto som gäller. Har fått fram ett kort till Max Y med inrikes porto. Det lär bli Luciatåg på campen, ser fram emot fina foton från det här på bloggen. Många varma decemberhälsningar till er alla / Maud

Lena sa...

Hur kan jag vara så stolt över min son som åkt till Afghanistan? När jag är så orolig och han gör något som vi inte vill. Men vi stöttar honom till 100% i hans beslut.
Kram till Linus från mamma

Anonym sa...

Glad att den här bloggen finns,den är superbra och informativ för oss härhemma.Ännu gladare blev jag när det kom information från Sar-e-Pol där jag har min son Daniel.Stort stöd till alla ni modiga män och kvinnor som gör en viktig insats därborta.Kram och var rädd om er alla.
Stolt mamma

Anonym sa...

Vad kul det är att få följa er alla därnere! Framför allt min älskade lillebror Daniel! Grattis Daniel på både namnsdag och födelsedag (lite sent men ändå..) Vi ses om två veckor! Kram på er alla och sköt om er!
//Big Sis

Anonym sa...

JOHAN IDAG ÄR DET DIN 25 ÅRSDAG hoppas kocken bakar en fin tårta till dig!och att allt är lungt. Många grattis kramar från alla de dina här hemma.jag jobbar på med bilderna, de är många svårt att välja ut så albumet blir nog tjockt.Var rädd om dig nu kramar från Mamma

Skicka en kommentar