FS 18 har tagit över i Afghanistan

|
Under måndagseftermiddagen lämnade FS 17:s chef, överste Olof Granander, över chefsskapet för det svensk-finska ansvarsområdet till överste Christer Tistam.

Nu är FS 18 ansvariga för verksamheten och överlämningen har fungerat bra, fortfarande saknar vi några kamrater som anländer inom de närmsta veckorna.

Vi önskar er välkomna hit!

Läs också reportaget på mil.se>


Chefen tar över ansvaret från FS 17
Foto: Henrik Klingberg, FS 17


Här står vi uppställda inför ceremonin, till höger våra finska kollegor, närmast i bild FS 18 och längst bort i bild den avgånde styrkan FS 17.


Här lyssnar vi på chefernas tal.

Kanske några kända ansikten?


Fanvakten med vice korpral Max Yngve närmast kameran.

4 kommentarer:

Nilla sa...

Hej på er
Kul att få se kort över överlämningen..Här hemma i svedala är grått och regningt.
Må så gott

Monica sa...

Roligt med mycket kort! Fortsätt i den stilen :)
Ska bli skönt att få hem min sambo och min son får äntligen hem sin pappa inom dom närmsta dagarna!
Men jag fortsätter följa bloggen för nu har min bror åkt ner.
Var rädd om er!

stefan sa...

dt gläder mig att se en FJS-kollega iförd den fina baskern å givetvis svarta kängor...take care...

Anonym sa...

En JÄTTE KRAM med en GOD och Fredsfull Jul och ett Riktigt Gott Nytt År till vår E. Hertz samt till alla övriga i FS18! Ni gör en fantastisk insats! Kramar från fam Hertz

Skicka en kommentar