Hej alla anhöriga till Alpha Quebec!

|
Solnedgången sedd från Camp Northern Lights Foto: Albin Wiklund

Nu har vi varit här nere i tre veckor. Det har varit ett högt tempo med mycket arbete, men det känns skönt att vara igång och göra det vi har övat för.

Stämningen på plutonen är hög och samtidigt som vi sliter har vi roligt tillsammans.
Jag är mycket nöjd med det arbete alla på plutonen utför och det känns härligt att få vara chef över ett så bra gäng!

Hoppas att ni har det bra där hemma!
Varm hälsning från Henrik Nordén!

Här kommer några bilder från våra första veckor i Afghanistan:

7 kommentarer:

östgötamamman sa...

Mycket fina bilder!

mamma sa...

Tack för alla fina bilder vi är mer med er på detta sätt.
Gott Nytt År till er alla
önskar mamma Wahlbom i Blekinge

SofiaE sa...

Vilket fantastiska bilder! Wow!! Helt otroligt vackert landskap. Gott Nytt År på er =)

Anonym sa...

Tack för att vi för följa er fantastiska insats på detta sätt. Det känns mycket bra. Vi vill önska er alla i FS18 ett Gott Nytt År och lycka till! Vi sänder en extra varm kram till Hertz. Varma hälsningar familjen i Hästholmen

Carina-Fina sa...

Min stora son och kapten Henrik, inatt har jag sovit så gott, det gör jag alltid när du har ringt. Hälsningen på bloggen med de vackra bilderna gladde mig mycket, jag är säker på att ni har det gott tillsammans och att du lever upp till dina tre mål. Du är en mycket duktig ledare, ni militärer borde yngla av er och smitta de civila som inte alltid är av samma dignitet.
Stor beundran och kram från Mor till hela plutonen. Och från hjärtat: Happy New year!
http://soldatmamma.blogspot.com

mamma Britt-Inger sa...

Fina bilder! Känns värdefullt att få ta del av er vardag och gott att se dig,käre son.
Önskar dig och dina kamrater Ett Gott Nytt År! Lycka till med ert arbete,som man hoppas hela tiden ska ske under fridsamma former.
Mostra med familj hälsar till dig,Henke!

Stora,varma kramar mamma

Anonym sa...

Viktigt att vi får vara nära våra kära via såna här bildrepotage. Önskar er alla en god fortsättnig på det nya året. Kramar till er alla, men en x-tra varm till min son Jesper. Häls.Mami

Skicka en kommentar