Försvarsmakten kommenterar

|
Brottstycken av ett samtal
Under lördagen publicerade TV4 ett inslag som hävdade att Försvarsmakten försöker mörklägga ett antal fakta i de nu pågående utredningarna efter förlusterna den 7 februari. Som bevis för detta grundlösa påstående används en inspelning från en mobiltelefon. Telefonsamtalet läggs till, enligt TV4, en rad andra misstag, som att inte polis beretts möjlighet till att besöka skjutplatsen eller att det tagit tid att få utrustningen från de stupade till Statens Kriminaltekniska Laboratorium (SKL). Samma historia använder i dag Aftonbladet.

Läs mer >>>>

3 kommentarer:

Carina-Fina sa...

TACK!
Kommunikation och dialog. Allting blir mycket lättare då.
Så här undviker vi en massa människor som går och förtvivlar och är bekymrade i onödan.

Det var en pinsam miss med telefonsamtalet som spelade TV4 rakt i händerna. Sådana gratischanser får vi inte bjuda på.

Lättad anhörig Carina NordenÅkerlund

annelie sa...

Känner mig inte orolig...har god insikt i vad som händer och vet att media gör allt för att få till en smaskig story...grabbarna o tjejerna i FS18 gör ett bra jobb och jag känner mig trygg med det!

Hjärtat blöder så klart för Johan och Gunnars anhöriga, och jag önskar att de inte hade utsatts för detta grova utspel från medias sida....

Jag tror oxå att en stor del av svenska folket förstår att media håller på att göra bort sig...!

Anonym sa...

I all denna tragik måste jag faktiskt säga att jag tycker försvaret bemöter media väldigt bra i detta. Framförallt gillar jag att man vågar kritisera och direkt klanka ner på medias agerande i detta utan att väva in det så att ingen ska kunna ta illa upp. Denna historia har allvarligt påverkat min syn på pressfriheten och jag är ytterst tveksam till att det är något possitivt längre. Vart tog journalismen vägen?

Magnus

Skicka en kommentar